سامانه‌های فناوری

بخش‌های مجتمع

کلاس هنر پایه پنجم و ششم دبستان

دانش آموزان عزیز پایه پنجم و ششم دبستان قرار است در کلاس هنرشان با جنبه های دیگری از هنر طراحی و نقاشی آشنا شوند  تا بتوانند مهارت های خود را در این زمینه افزایش دهند. با پژوهشکده کاوش همراه باشید تا کمی با حال و هوای کلاس هنر پنجم و ششم دبستان آشنا شویم.

در پایه های پنجم و ششم دبستان، سرفصل های آموزشی مختلفی برای آموزش هنر به دانش آموزان در نظر گرفته شده است. در واقع کلاس پنجم دبستان به عنوان اولین پایه تحصیلی برای آموزش حرفه ای طراحی انتخاب شده است تا دانش آموزان در سال های تحصیلی بعدی هنگام گذراندن پودمان های تخصصی هنر و طراحی دچار مشکل نشوند. بنابراین در این کلاس مباحثی همچون طراحی مقدماتی، شناخت خط و نقطه و شکل، طراحی از اشیا بی جان طی 4 جلسه برای دانش آموزان اجرا شد. به منظور پوشش اهداف ذکر شده، طی جلسات کلاس، دانش آموزان از طریق ترسیم اشیاء مختلف یا ترسیم دست خودشان، مهارت شناخت خط، نقطه و اشکال مختلف را تمرین کنند.

انتخاب دست به عنوان الگوی طراحی برای دانش آموزان به این دلیل می باشد که:

  • در دسترس ترین مدل طراحی برای دانش آموزان است.
  • دست قابلیت این را دارد که در حالت های مختلف قرار بگیرد و تنوع طرح ایجاد شود.
  • دست جزئیات بیشتری دارد و در نتیجه مهارت دقت و تمرکز دانش آموزان را تقویت می‌کند.

نمونه ای از طراحی دست که توسط دانش آموزان کشیده شده است.

 

در گام سوم کلاس هنر نیز دانش آموزان تکنیک پرسپکتیو به شکل تک نقطه ای را فرا گرفتند. تکنیک پرسپکتیو یا ژرفانگری در واقع به دید چند بعدی دانش آموزان کمک می‌کند و باعث می‌شود تا آنها بتوانند با دید چند بعدی (سه بعدی) به فضاها بتوانند نقشه آن را طراحی کنند، بتوانند در طراحی بیان کنند که کدام جسم بزرگتر است و یا فاصله اجسام را در نظر بگیرند. در مرحله آخر نیز از دانش آموزان خواسته شد تا یک نقاشی از طبیعت با محور رعایت پرسپکتیو روی بوم انجام دهند.

 

Free Joomla! template by L.THEME