افطاری باصفای امسال

امسال هم مثل سال گذشته یک روز را در کنار دختران عزیزمان، در مدرسه بر سر سفره افطار نشستیم.

البته قبل از اذان، پیاده تا سینما فرهنگ رفتیم و فیلم سینمایی “غریب” را دیدیم.

و بعد هم رسیدیم به خوشمزه‌ترین بخش مراسم، یعنی خوردن افطار…




حضور بانوامینی‌ها در مجلس منتخب دانش‌آموزی

زهرا رستم مظاهری (دانش‌آموز پایه هشتم) و لیلا شکوری مقدم (دانش‌آموز پایه دهم)، دو نماینده شایسته مجتمع آموزشی مجتهده بانو امین (رها)، منتخبین مجلس دانش‌آموزی منطقه ۳ آموزش و پرورش شدند.




برنامه "ساعت به وقت شرعی زهرا دوازده"

امام ابری است بارنده، بارانی است شتابنده و خورشیدی است فروزنده…

پدری مهربان، مادری نیکو و برادری دلسوز است…

امام آتش روشن بر بلندی‌ها (برای هدایت گمگشتگان)، آب گوارای زمان تشنگی و راهنمای هدایت و نجات‌بخش از هلاکت است…

امام ماه تابان، چراغ روشن، نور درخشان و ستاره راهنما در تاریکی‌هاست.

به راستی این‌همه مفاهیم بلند و عمیق را چگونه می‌توان به مردم فهماند و خود به آن رسید؟!

من گنگ خواب‌دیده و مردم تمام کر / من عاجزم ز گفتن و خلق از شنیدنش

و ما به وسع خود، هر سال قدمی هرچند کوچک در این مسیر برمی‌داریم. باشد که مورد قبول حضرت حق و تایید حضرت صاحب عجل الله تعالی فرجه الشریف قرار گیرد.
نهمی‌های مدرسه ما، هر سال پس از گذراندن کلاسهای امام‌شناسی، چله عهد، شرکت در جلسات پاسخ به شبهات، تمرین مسئولیت‌پذیری و شناخت وظیفه می‌کنند تا در ایام سالروز ولادت حضرت صاحب‌الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف میزبان حدود ۲۰۰۰ نفر از دوستداران اهل بیت علیهم السلام باشند.

امسال هم به لطف حضرت حق توفیق رفیق راهمان شد و برنامه نمایشی-روایی “ساعت به وقت شرعی زهرا دوازده” با اجرای دانش‌آموزان پایه نهم در ۳ روز متوالی منتهی به نیمه شعبان برگزار گردید.

 




دهه فجر ۱۴۰۱

سالگرد انقلاب آمد پدید / انقلابی چون سپیده پرنوید

الحمدلله علی هذه النعمه

حضور دخترانمان در جشن مجتمعی پیروزی انقلاب اسلامی

#پشت_انقلاب_و_رهبر_عزیزمان_ایستاده_ایم




بهشت پدر-دختری سال ۱۴۰۱

امسال هم به لطف خدای متعال توفیق داشتیم تا در آستانه سالروز میلاد امیر مومنان حضرت پدر امام علی علیه‌السلام برنامه بزرگ بهشت پدر-دختری را برگزار کنیم.

برنامه‌ای که به اذعان پدران بزرگوار و دختران عزیز، حس جذاب آن تا مدت‌ها همراهشان خواهد بود و حتی تماشای تصاویر و فیلم‌های زیبا و احساسی آن مراسم، حال هر بیننده‌ای که امکان حضور نداشته را هم خوب خواهد کرد.

همین ابتدا شما را دعوت می‌کنیم به دیدن صحنه‌هایی از این “بهشت”…

 

در این بهشت، دختران برای پدران مهربانشان نامه نوشتند و با تقدیم گل و بوسیدن دست این عزیزان، مراتب احترام و تشکرشان را به این آیه‌های خداوند روی زمین تقدیم کردند.

این مراسم بانشاط بخش‌های دیگری هم داشت. علاوه بر سخنرانی‌ها، برنامه‌های مفید و تقدیم کارنامه به پدران گرامی، نمایشگاهی از دستاوردهای دختران عزیزمان در کلاس‌های مهارتی “افرا” و “کار و فناوری” در قالب یک برون‌داد کاربردی نیز برگزار شد.

 

دختران بانو امینی این بهشت را برپا کردند و انصافا مهارت‌های مختلف علمی، فرهنگی و اجتماعی و همه فن حریف بودنشان، چشم‌نواز و مایه افتخار ما بود. برگزاری این مراسم دانش‌آموزمحور به شکرانه زحمات بی‌دریغ پدران بزرگوارشان بود؛ پدرانی که فرصت این رشد و بالندگی را برایشان مهیا کردند.

در پایان مراسم هم پدران مهمان دختران شدند و دستپخت فرشته‌های کوچکشان را نوش جان کردند. غذاها و دسرهایی که هر کدام از دخترها با عشق برای پدرها آماده کرده بودند.

این مراسم سال گذشته نیز با حضور پرشور پدران برگزار شده بود. برای دیدن گزارش سال قبل کلیک کنید.

 




دبیر شیمی متوسطه یک بانو امین در مدرسه تلویزیونی ایران

شبکه آموزش سیما با هدف ایجاد برابری فرصت‌های آموزشی برای همه دانش‌آموزان ایرانی، برنامه‌ای را با عنوان “مدرسه تلویزیونی ایران” تولید و پخش می‌نماید و به این منظور از اساتید برجسته و مطرح سطح کشور، برای تدریس در این برنامه دعوت به عمل می‌آورد.

سرکار خانم سمانه باذلی محبوب، دبیر شیمی مقطع ما نیز یکی از اساتید مجرب این مدرسه تلویزیونی هستند.

از شما دعوت می‌کنیم نظاره‌گر چند برنامه ایشان باشید؛

زمین شناسی / گسترش اقیانوس‌ها

مسابقه چالش علوم

مرور علوم هشتم

دوره شیمی نهم

.

مجتمع آموزشی مجتهده بانو امین (رها) در راستای اهداف سند تحول بنیادین و کمک به تحقق عدالت آموزشی، در بخش تهیه‌ی لوازم آزمایشگاهی و پشتیبانی این برنامه نیز شرکت داشته و تا حد توان از کمک‌های علمی و ابزاری جهت تحقق این هدف بزرگ، همراه و همدل این مدرسه تلویزیونی بوده است، و امیدوار است این حرکت ارزشمند در جهت ایجاد عدالت آموزشی برای ایرانیان و فارسی‌زبانان سراسر جهان مثمر ثمر باشد.



افتتاح کافه کتاب

  • کافه کتاب مجتمع آموزشی مجتهده بانو امین (رها) در تاریخ چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱ و در آستانه روز دانش‌آموز آغاز به کار کرد. این مراسم که برای هر مقطعی به صورت جداگانه و با برنامه‌ریزی متفاوتی برگزار شده بود، در مقطع متوسطه یک، با سخنرانی سرکار خانم مصطفی‌زاده (نویسنده) آغاز گردید. سپس دانش‌آموزان هر پایه به صورت مجزا از کافه دیدن کرده و پذیرایی شدند.




مقدمات برنامه بهشت پدر-دختری سال ۱۴۰۱-۱۴۰۲

  • برگزاری برنامه بهشت پدر-دختری جهت ارتقای سطح رابطه دخترانمان با پدرانشان در قالب کارگاهی با حضور اعضای شورای دانش‌آموزی کلید خورد.
  • در آن نشست سعی شد دانش‌آموزان با مفاهیم اولیه‌ای چون اصل ارتباط، عوامل اثرگذار در یک رابطه مفید و موثر، جایگاه والدین بویژه پدر و مواردی برای برنامه‌ریزی کلی و جزئی آن مراسم آشنا شوند.
  • یکی از خروجی‌های جلسه، درخواست دانش‌آموزان برای ورود همزمان پدران به این فرآیند، قبل از مراسم اصلی بود. در این راستا جلسه‌ای با اعضای محترم انجمن جهت طراحی و تصمیم‌گیری برای طرح موضوع با سایر پدران برگزار شد. در این نشست با تقسیم وظایف بین اعضای انجمن، درباره مسائلی همچون نحوه برگزاری، شیوه دعوت مدعوین، محتوای مناسب با نیاز پدران و… گفتگو صورت گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد.
  • به موازات جلسات شورای دانش‌آموزی، جلسه کارگاهی جداگانه‌ای برای پدرانِ اعضای شورای دانش‌آموزی در تاریخ ۱۳ آذر تشکیل شد و در آن کارگاه هم، نظر عزیزان حاضر در جلسه مانند اعضای انجمن، این بود که بهتر است با توجه به اهمیت کار و لزوم بهره‌برداری بیشتر از زحمات مسئولین مجموعه، برای پدرانِ سایر دانش‌آموزان نیز فرصت شرکت در این کارگاه‌ها فراهم گردد و تصویب شد به این منظور ۱۰ ساعت جلسه آموزشی در نظر گرفته شود.
  • در ادامه در تاریخ چهارم دی ماه، با حضور پدرانِ داوطلب (انجمن، شورا و سایر پدران محترم)، کارگاه نیازسنجی و انتقال مطالب (موارد آموزش داده شده در کارگاه پدران اعضای شورا) برگزار شد.
  • ۴ ساعت کارگاه آموزشی از مجموع ۱۰ ساعت مقرر نیز در تاریخ ۸ دی ماه ۱۴۰۱ برگزار شد. در این جلسه نیز پدران، حضور فعال داشتند.
  • قرار است این جلسات به همین ترتیب تکمیل گردد و در صورت نیاز و تقاضای پدران با همکاری اعضای محترم انجمن ادامه یابد.
  • برنامه بهشت پدر-دختری امسال در اوایل بهمن ماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود و ان‌شاءالله پس از اجرا، خبر آن مراسم نیز تقدیم می‌گردد.