دسته‌بندی نشده

فرهنگی متوسطه ۲

اردوی سازمان ملی بهره وری

دیدار جمعی از دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم مجتمع آموزشی مجتهده بانو امین با رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران
یکی از نقاط تمرکز و اولویت سازمان ملی بهره‌وری ایران، تدوین برنامه‌هایی برای ارتقای بهره‌وری در وزارت آموزش و پرورش و اعتلای دانش بهره‌وری در میان دانش‌آموزان و کادر آموزشی است.
دانش‌آموزان در این دیدار با مفهوم بهره‌وری، چالش‌ها و نقاط قوت کشور در این حوزه آشنا شدند.

گزارش تصویری بازدید از تکیه آقا مرتضی علی

لطفا جهت رویت کلیپ اینجا کلیک نمایید. 

اردوی راهیان پیشرفت (کاشان_نطنز)

جنگ امروز، جنگ اقتصادی است و آوردگاه این جنگ در فناوری های بالا است.کار ویژه ی راهیان پیشرفت روایت این صحنه درگیری است. درگیری که شرکت های دانش بنیان در خط مقدم آن هستند و کارگران به مثابه رزمندگان آن مشغول فعالیت اند.راهیان پیشرفت سعی دارد تا با مردم جامعه وارد گفت و گو شود و صحنه درگیری این جنگ تمام عیار را برای عموم جامعه تبیین کند.

اهداف اردوی راهیان پیشرفت:

تقویت امید به آینده در میان دانش آموزان 

آشنایی دانش آموزان با دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران

آگاهی دانش آموزان از پیشرفت های کشور در حوزه نانو،هسته ای، لیزر، پزشکی و …

روز دختر

دختر که باشی گیسوانت رود جاریست
قلب درون سینه ات هم یک قناریست

دختر که باشی دست تو یعنی نوازش
دختر که باشی شانه هایت، استواریست

دختر که باشی گاه می‌خندی و گاهی
آب و هوای چشم‌هات ابری بهاریست

روز دختر باید از معصومیت های دخنرانه که گفت که تکرار نمیشوند…. باید از بی نهایت های خلقت گفت و شنید…. باید دخترانه زندگی کردن را پاس داشت… و باید شکر کرد

ما هم خدا را شاکریم که عمرمان را درکنار فرشته های خلقت هستیم.

اردوی یک روزه دانشگاه امام صادق دماوند

یک روز شاد به دور از شلوغی های شهر اما پر از هیاهوی بچه ها در اردوگاه دماوند

صدای خنده هاشون حال ما مربی ها رو که خیلی خوب کرد …. جای شما خالی

افطاری

یا صاحب الزمان

روزه هجر تو از پای بینداخت مرا            کی شود با رطب وصل تو افطار کنم

مفتخر شدیم در واپسین روزهای مهمانی خدا میزبان ربنای دستان فرشته های  مقطع متوسطه دو زیر سایه نام مجتهده بانوامین باشیم و در کنارشان خدا را بیشتر لمس کنیم تا شاید به برکت نفس هایشان دعای ما نیز مستجاب شود…

شب های قدر

زهرا اگر حقیقت شب های قدر شد              در بین ماه ها رمضان می شود علی

و این بار زیر خیمه گاه هیات سبو و با نگاه و مهر پدر عزادار او شدیم و سوختیم… و چه روضه ای بالاتر از جمله مولایمان که فرمود: ابن ملجم مگر من برای تو بد امامی بودم…..

و این شد تکرار مکررات روزهایمان، نکند برای اماممان کم بگذاریم که او هر چه داشت خرجمان کرد…

دل نوشته ای برای پدر

در گردهماییمان در آخرین سه شنبه سال دلنوشته دخترانمان برای پدر غایب امت قرائت شد.

لذت خواندن و شنیدن این مناجات زیبا را با شما شریک می شویم.

سلامممم   می خواهم این بار آخر را از اول بگویم.

به پایان آمد این دفتر حکایت همچنان باقیست….دیروز داشتم تقویم سال ١۴٠١ را نگاه می کردم.

پرش رفته و کمش مانده بود. از اول فروردین و شکوفه هایش شروع کردم تا مهر و برگ های خزانش.  از شروع فصل مدارس تا زمهریر برفی زمستان…

نمیدانم چه شد اما یک لحظه دفتر را بستم و ذهنم را آزاد گذاشتم تا شبیه کسی که دم مرگش تمام زندگی اش را دوباره می بیند آن روز ها در ذهنم نقش ببندند.   تمام صبح ها….. که با چشم های نیمه بسته صندلی را هول می دادم و به صبحگاه می پیوستم. آرام می نشستم و برنامه ها پیش می رفت.  هر روز یک برنامه… شنبه … یکشنبه …. دوشنبه..سه شنبه ها را اما ساده نمی توانم توصیف کنم.

نامش را سه شنبه های مهدوی گذاشته بودیم. نمیدانم چقدر مهدوی بود؟! اصلا بود؟

فقط می دانم تمام بچه‌ها با همان چشم های خسته، با همان ذهن های پر دغدغه، و قلب هایی که شاید از اضطراب پرسش زنگ اول یا آزمون های آن روز به خروش افتاده بود، آن لحظه را آرام می گرفتند. این را خودشان نمی گفتند….  اما مگر غیر از این می شود؟؟؟؟دفترم همچنان بسته بود و من به آن دقایقی  که در ذهنم یاد آوری شده بود لبخند می زدم.

همان دقیقه های مهدوی… که شاید بعد از یک هفته دنبال کار دنیا دویدن لحظه ای فارغ میشدم و ثانیه ای کسی را به یاد می آوردم که….. آقا جان من عهدی با شما بستم یادتان که نرفته؟ و مطمئنم باشم که آقا می گوید: مگر ما شما را فراموش می کنیم دوباره تقویم را باز می کنم… همان چند صفحه ای که مانده را هم ورق می زنم. ۴٠١ را رد می کنم. حکایت همچنان باقی است اما…

آیا سر انجام این حکایت شیرین با بهار امسال تداخل پیدا می کند؟ یعنی می شود؟؟ مگر نمی گویند سالی که نکوست از بهارش پیداست؟! سالی که با میهمانی و سور سات الهی  و سفره اش در عرش اعلی پهن باشد مگر نکو تر از آن هم پیدا می شود؟؟؟

برنامه امسالم را تغییر می دهم. عهد می بندم

 عهدی که در آن این جملات بهاری از آقا را با تمام وجودم باور کنم. که می فرمایند: ” من ازتمام اتفاقاتی که برایت می افتد خبر دارم اگر توجهات ما نبود  مصیبت ها و حوادث تلخی زندگیت را در برمیگرفت

من  از عهد شکنی ها و خطاهایت آگاهم  اما با وجود همه ی گناهانت رهایت نمیکنم اگر دعا کنی ،برای دعایت آمین میگویم و چنان چه دعا نکنی،من برای تو دعا میکنم.

برای لغزش هایت استغفار میکنم و حتی بوی تو را دوست دارم…

پس سعی کن اعمالت طوری باشد که تو را به من نزدیک کند

١/١/١۴٠٢   اولین صفحه از تقویم سال جدید را باز می کنم و مینوسم : همین برای تمام عمرم نکوست که دیگر نه فقط سه شنبه ها بلکه با هر پلک زدنی این حکایت را به واقعیت نزدیک تر کنم…  به امید ظهور بهار هستی صلوات

آخرین سه شنبه سال

در آخرین سه شنبه سال ۱۴۰۱ گرد هم آمدیم تا با یادی از ولی عصر و زمانمان عهد تازه ای ببندیم و از امام حی زندگی مهدوی را در سال جدید طلب کنیم. و چه زیبا بود اشک هایی که میزبان پرچم علمدار کربلا شدند تا در پرتو نگاه ویژه حجت خدا مهدی (عج) قرار گیرند. 

اردوی درون مدرسه ای

همزمان با روزهای بابرکت ماه شعبان روز چهارشنبه ۳ اسفندماه اردوی درون مدرسه ای به همراه جشن پرشور اعیاد شعبانیه برگزار شد. در این اردو که دانش اموزان یک شب را در مدرسه گذراندند علاوه بر بازی های گروهی، دیدن فیلم و…. جشنی با حضور مداح محترم اهل بیت سرکارخانم صالحی برگزار و دانش آموزان لحظاتی شاد و بانشاطی را در کنار هم تجربه کردند.

برونداد بهمن ماه

 

هم زمان با ولادت باسعادت امیرمومنان علی علیه السلام و چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برونداد مقطه متوسطه دو برگزار شد.

از جمله فعالیت های انجام شده در این مراسم، کارگاه پایانی فاز اولِ طرح بزرگ هدایت شغلی که با عنوان معمارهای نسل روشن آغاز به کار کرده بود با اجرای جناب آقای دکتر مرتضوی در حضور جناب آقای بکائی و سرکار خانم ایرانمنش به کار خود پایان داد.

از دیگر برنامه ی این همایش بزرگ تجلیل از مقام پدران، تجلیل از رتبه های برتر نیم سال اول و بازیگران تئاتر ملکه ی دست های تهی(اجرا شده در مراسم باشکوه فاطمیه) بود.علاوه بر آن دستاوردهای دخترانمان در در دو بخش عکاسی و نویسندگی به نمایش گذاشته شد.

در ذیل تصاویری از این مراسم بزرگ را مشاهده می کنید.

گزارش برگزاری مراسم شهادت حضرت زهرا (س)

از نگاه قرآن حضرت زهرا سلام الله علیها خیر کثیر و از منظر احادیث حوری بهشتی انسان نمایی است که باعث اتصال دائمی ما با غیب است
از طرفی در بیان رسول گرامی اسلام و با اقتباس از آیات قران ایشان سرور و الگوی زنان (و حتی مردان) در دنیا و آخرت هستند.
بر اساس همین مبانی از آنجا که برقراری ارتباط با مادر عالم می تواند نیازها و اهداف ما به ویژه دختران عزیزمان را در دنیا و آخرت براورده نماید مقطع متوسطه ۲ ویژه برنامه ی بزرگ فاطمیه را در اولویت برنامه های فرهنگی خویش قرار داد. و برای اجرای این برنامه از تمام ظرفیت های مقطع و حتی خارج از مدرسه بهره برد.
از بخش های مختلف این ویژه برنامه میتوان به اجرای تئاتر، همخوانی و مداحی اشاره کرد.

این مقطع برای اجرای تئاتری فاخر از تابستان کارگاه ها و دوره هایی با عنوان فراطرح در سه بخش عکاسی بازیگری و نمایشنامه نویسی جهت آمادگی دانش آموزانمان برگزار نمود.
علاوه بر آن در ساخت دکور ظرفیت ها و توانایی های خود دانش آموزان به کار گرفته شد
همچنین در بخش همخوانی با توجه به وقایع اخیر در سطح جامعه و کار ویژه رسانه های غربی بر روی فرهنگ عفاف و حجاب با انتخاب سرودی متناسب افزایش محبت حضرت زهرا سلام الله و عمل به سیره ی آن حضرت در بحث حفظ حجاب در دستور کار قرار گرفت.
تلاش برای تامین منابع مالی در قالب نذورات، طراحی پوستر و ساخت کلیپ های متناسب با برنامه از دیگر تلاش های دخترانمان در این زمینه بود
امید است مورد عنایت و توجه حضرت مادر قرار گیرد.و ما و فرزندمان را از دعای خویش بهره مند سازند.

اطلاع رسانی مراسم بزرگ فاطمیه

همه دعوتید به دیدن تلاش شبانه روزی دخترانمان در مقطع متوسطه دو 

رزق مادری


تب و تاب و شور و نشاط برپایی یکی از بزرگترین برنامه های مجتمعی که توسط مقطع متوسطه ۲ برگزار میشود قرار را از دل های بی قرارشان گرفته است و حالا تلاش میکنند تا رزق مادری را به همه بچشانند.

مادر به من نفس بده تا نوکری کنم

آرام آرام نوای حزن فاطمیه به گوش می رسد و دانش آموزان مقطع متوسطه دو پرچم های هیات سبو را برافراشته اند تا در کنار هم فصل بی مادری را ورق بزنند و از دستان پر مهر مادر طلب کنند که :اللَّهُمَّ اسْتَعْمِلْنِی لِمَا خَلَقْتَنِی لَهُ؛ خدایا مرا خرج کاری کن که مرا برای آن آفریدی……

تا پای جان برای ایران

دانش آموزت که وقت شناس باشد می داند در هر زمان در کدام حوزه باید به فعالیت و تلاش بپردازد. مثل دختر خوبمان فاطمه ربیعی که با آگاهی و بصیرت و زمان شناسی جزء افراد موثر جامعه است. امیدواریم دانش آموزانمان همیشه در همه عرصه ها در لباس سربازی امام زمان (عج) مایه امید و افتخار باشند.

پیروزی غرورآفرین تیم ملی ایران بر همه ایرانیان غیور مبارک.

ان شاءالله نام ایران همواره در همه عرصه ها بدرخشد.ختر

لطفا جهت رویت کلیپ اینجا کلیک نمایید.

برگزاری نمایشگاه کتاب

با استقبال و در خواست دانش آموزان عزیزمان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی نمایشگاه کتابی در مقطع متوسطه برگزار شد و حدود ۴۵ جلد کتاب به فروش رسید به امید روزی که اعتلای دانایی و آگاهی جزء اهداف همه­ی دانش آموزان میهنمان باشد.

اردوی تفریحی مزرعه خورشید دماوند

میریم اردو….دو….دو…..
بالاخره بعد از کلی چشم انتظاری ما هم‌مجوز گرفتیم و راهی شدیم به مزرعه خورشید

از اتوبوسا که کلی ماجرا داشتن تا اسم فامیل بازی کردن قبل اردو… از پل معلق تا الاغ سواری و اسب سواری و تراکتور پرنده و صد البته فرغون سواری، بعد هم سوار دلیجان شدیم و رفتیم یه جای دنج و چای آتیشی خوردیم
اینقدر بهمون خوش گذشت که گذر زمان رو فراموش کردیم و آخر سر مربی ها ما رو به زور جمع و جور کردند تا ناهار بخوریم بعدشم که کلی دیر شده بود با سرعت برگشتیم اما این اخر ماجرا نبود. بخش زیادی از یکی از بازی های ایران در جام جهانی رو با گوشی مشاورمون تو اتوبوس دیدیم و مردمی که با تعجب به اتوبوس ما نگاه میکردند و این خودش شد یه خاطره خاص و به یادماندنی..

از مربی های خوبمون ممنونم برای خلق این روز شاد…. سایه تون مستدام

اردوی درون مدرسه ای

گاهی وقتی تصمیم میگیریم شادی هایمان را در کنار هم خلق کنیم و از در کنار هم بودن انرژی بگیریم یک اردوی درون مدرسه ای راه می اندازیم به چه عظمت

از مسابقه و آب بازی و بازی های کلاسی تا……. سفارش پیتزای متری

به دلیل راحتی بچه ها در این اردو عکس های کمی برای به اشتراک گذاشتن داریم

ویژه برنامه روز دانش آموز

در آستانه ی روز دانش آموز🌹

در سالروز ولادت باسعادت امام حسن عسکری علیه السلام و آستانه روز دانش آموز

دومین نشست صمیمانه با دکتر امیرحسین ثابتی و پرسش و پاسخ دختران خوبمان در مقطع متوسطه ۲ برگزار شد.

افتتاح کافه کتاب با حضور دکتر امیرحسین ثابتی، اهدای یادبود روز دانش آموز و هم چنین تقدیر از فعالان فرهنگی و اخلاقی، از دیگر برنامه های روز دانش آموز بود.

به امید ارتقاء و موفقیت روزافزون دختران بی نظیر مقطع متوسطه ۲ مجتمع بانوامین

ویژه برنامه شهدای شاه چراغ

همسنگریم و همدم و همراه و هم قسم            آری به خون فاطمیون حرم قسم

دانش آموزان مقطع متوسطه ۲ یاد و خاطره شهدای مظلوم شاه چراغ به ویژه دانش آموزان شهید را گرامی داشتند.

همچنین دانش اموز عزیز سرکار خانم فاطمه ربیعی کلیپی با همین محتوا آماده و پخش نمود که شما را نیز به دیدن آن دعوت میکنیم. لطفا جهت رویت اینجا کلیک نمایید.

 

گیجید هنوز؟ فصل تردید گذشت              هر قصه که گفتید و شنیدید گذشت

داعش به چراغ سبزتان هار شده                از این همه خون چگونه خواهید گذشت؟

جلسه دانش افزایی مادران

بانوامینی ها به افق های روشن فکر میکنند

به پیوستن و یکی شدن دل هایی که برای تربیت می تپد

به اگاهی بخشی و پیشرفت روح و جان مادران و دختران سرزمینش

برگزاری جلسه ی دانش افزایی مادران با حضور سرکار خانم دکتر منتظری

هشتم آبان ماه سالروز شهادت نوجوان ۱۳ ساله محمدحسین فهمیده و روز نوجوان و بسیج دانش آموزی

بخشی از متن روز ۸ آبان ماه نوشته ی دانش آموز عزیز سرکار خانم هدیه سادات میری

 

این روزها اخبار پر شده از دل و جرات دهه هشتادی ها…..

خودمونم نمیدونیم کی اینقدر شجاع شدیم که گلوی بریده ی پلیس رو و بدن آتش گرفته اش رو ببینیم، جنازه ی تیربارون شده ی یه کودک رو درآغوش مادرش ببینیم، جوی خون جلوی ضریح و فریادهای پدری بر سر پیکر نیمه جان فرزندش رو ببینیم.

به لطف بی بی سی و اینترنشنال و من و تو هر روز نظاره گر جنگ و شعار و سطل های آشغال به آتش کشیده شده و گاز اشک آور باشیم و لحظه ای هم به ایرانی ویران و سوریه ای دوم فکر نکنیم…

بعضی وقتا یه کم ترس، یه کم دلهره، یه کم آینده نگری میتونه از بعضی مثلا شجاعت ها خیلی بهتر باشه!

راستی اگر شجاعت تو مسیر درستش قرار بگیره میشه چهل و خورده سال پیش و میدان جنگ و شهید محمد حسین فهمیده…یاد این نوجوون ۱۳ ساله ی بسیجی و شجاع بخیر….. این روزها یاد شهید علی لندی ها و شهید آرمان علی وردی هم بخیر ….

زن، زندگی، آگاهی...

وقتی دانش آموزت دانا و فهیم و عاشق وطنش باشد، خیالت راحت است که آینده روشن است چون کسی که قرار است آن را بسازد با موج های دشمنی به درون گرداب گمراهی نخواهد افتاد…

همراه با دانش آموزانمان در کلیپ زن، زندگی، آگاهی…

لطفا جهت رویت کلیپ اینجا کلیک نمایید.

جلسه بصیرت افزایی دانش آموزان

آخرین روز مهر ماه میزبان  حاج حسین یکتا، رزمنده و جانباز هشت سال دفاع مقدس و جهادگر امروز بودیم.

ایشان با روایتگری از خط مقدم  ۸ سال دفاع مقدس تا خط مقابله با دشمنان امروز، جوانان امروز را میدان داران اصلی گام دوم انقلاب دانستند.

جلسه با محوریت بررسی مسایل روز با حضور آقای امیرحسین ثابتی

در روز پنجشنبه مورخ ۲۸/۰۷/۱۴۰۱ از جناب آقای امیرحسین ثابتی، دکترای علوم سیاسی دانشگاه تهران و مجری برنامه های تلوزیونی، به جهت پاسخگویی و تبیین مسائل روز جامعه دعوت شد.

در جلسه برگزار شده  که با استقبال دانش آموزان روبرو شد، پس از توضیحات مختصر و جامع در رابطه با تاریخ سیاسی  و جایگاه ایران، به سوالات و شبهات دانش آموزان پاسخ دادند.

گزارش انتخابات شورای دانش آموزی

انتخابات شورای دانش آموزی با شرکت دانش آموزان مقطع متوسطه ۲ مورخ سه شنبه ۱۲ مهرماه با رقابت بین ۱۷ نفر از دانش آموزان داوطلب برگزار گردید و اسامی زیر به عنوان اعضای شورا انتخاب گردیدند .

 لیلا شکوری- مهدیس قطان- فاطمه جعفری- هدیه میری- فاطمه ربیعی- ملیکا فروز

ضمنا با توجه به میزان آراء کسب شده دو نفر زیر به عنوان اعضای علی البدل شورا معرفی شدند.

نگار سلیمانی -  پریناز عادلیان

شهادت امام رضا علیه السلام

کشورت که ایران باشد تمام روزهای سال مدیون و مهمان لطف رئوف ترین هستی و زیر سایه ی سلطان عالم نفس میکشی و شهادتش صرفا بهانه ای است برای ابراز این عشق و ارادت و ما در آغازین روزهای سال تحصیلی مهمان نگاهش شدیم در باغی به وسعت روضه های بهشت، در هیات سبو ...

دفاع مقدس

رفتن به جهاد نفس راهی است بزرگ / از جبهه گریختن گناهی است بزرگ
ما بر سر پست انقلابیم اکنون / خفتن سر پست اشتباهی است بزرگ . . .

شهید جهان آرا:

اگر چه ما از حرکت بایستیم و از جنگ دست برداریم خداوند به هرنحوی دین مقدس خود را حفظ خواهد کرد، مساله این است که ما باید کاری کنیم از این قافله عقب نمانیم!!

بازگشایی مدرسه

چه خوشبختی ای از این بالاتر که اولین روز مهرت آمیخته باشد با عطر کریم اهل بیت و ورود به باغی از روضه های جنان و وزیدن نفحات الهی با آکنده شدن فضا از عطر شهیدان میهن، آن ها که به معشوق رسیدند و ما را هم فراخواندند تا مبادا از قافله ی عشق جا بمانیم

به وقت نوکری

 

🏴بسم رب الحسین🏴

قدم به قدم همراه ما باشید با ماجرای عشق و دلدادگی دختران زینبی در مقطع متوسطه ۲

◼️ بخش هایی از مراسم قرعه کشی خادمان هیات سبو

جشن بزرگ عید غدیر

در وصف علی بس بود این نکته که باید               ثابت بکند شیعه که این مرد خدا نیست!
بر آن شدیم تا شروع سال تحصیلی مان را که مصادف است با بزرگترین عید شیعیان جشن بگیریم آن هم با کمک خود دخترهایمان….. که در راه انتشار حکومت یداللهی امیرمومنان فاطمه گونه پای ولیشان ایستادند…. و خواستند تا نامشان در زمره کسانی ثبت شود که ندیده شیعه شدند….

یک قدم تا غدیر

لطفا جهت رویت کلیپ دانش آموزی غدیر اینجا کلیک نمایید.

 


اردوی دریاچه شهدای خلیج فارس

برای مشاهده اینجا کلیک کنید.


برگزاری مراسم شهادت امام علی (ع) و شبهای قدر

برای مشاهده اینجا کلیک کنید.


شناسنامه برد پازلی تمدن اسلامی

برای مشاهده اینجا کلیک کنید.


تطهیر در ماه بندگی خدا

برای مشاهده اینجا کلیک نمایید


سه شنبه های مهدوی

برای مشاهده اینجا کلیک کنید.


جشن اعیاد شعبانیه

برای مشاهده اینجا کلیک کنید.


گرامیداشت ایام پیروزی انقلاب اسلامی

برای مشاهده اینجا کلیک کنید.


جشن ولادت حضرت زهرا

برای مشاهده اینجا کلیک کنید.


برای مشاهده اینجا کلیک کنید.



سه شنبه های مهدوی

برای مشاهده اینجا کلیک کنید.


پخش مستند عابدان کهنز به مناسبت هفته بسیج

برای مشاهده رویداد اینجا کلیک نمایید.


هفته کتاب و کتابخوانی

برای مشاهده اینجا کلیک نمایید.


انتخابات شورای دانش آموزی آبان ۱۴۰۰

برای مشاهده رویداد اینجا کلیک کنید.


مراسم روز دانش آموز آبان ۱۴۰۰

برای مشاهده شرح کامل مراسم اینجا کلیک کنید.


برگزاری مراسم هیئت مجازی سبو به صورت آنلاین محرم ۱۴۰۰

برای مشاهده اینجا کلیک کنید.


فضاسازی محرم

برای مشاهده اینجا کلیک کنید.


جشن مجازی قربان تا غدیر

برای مشاهده فیلم اینجا کلیک کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *